E-coder pro SunSDR2 v Linuxu

Tak jsem zmnožil řady majitelů SDR transceiverů SunSDR2 DX. Zařízeníčko je to pěkné (i když XYL prohlásila, že to vypadá jako vařič). Práce ním je příjemná, poslouchá to jedna báseň, prostě pošušňáníčko. Bohužel dokumentace je, co se týče transceiveru sotva dostatečná, ale příslušenství, což je v podstatě stolní ovládací panel E-coder (nebo E-coder plus, který se liší jen počtem pulsů, který vyrobí použitý rotační enkodér na jednu otáčku, standardní 256, verze Plus 1024), nemá dokumentaci prakticky žádnou.


Tak se stalo, že jsem připojil svůj E-coder a ono nic. Zkoušel jsem spoustu různých triků, ale nic. Rozhodl jsem se E-coder reklamovat, prodejce mě ale nejdřív odkázal na:

https://eesdr.com/en/products-en/accessories-en#downloads

kde je program E-Coder Pro v.1.0.4

 

Ten je však jen pro Windows, takže mě, coby linuxákovi nezbývalo nic jiného, než jít si svou cestou.

Příkaz

lsusb

mi ukázal, že enkodér tam je:

Bus 003 Device 003: ID 1fc9:0003 NXP Semiconductors LPC1343

Toto jediné zařízení totiž mizelo při odpojení a při zapojení se znovu objevilo. Proto jsem předpokládal, že E-coder bude v pořádku. Pomocí programu pro Windows jsem si na jiném počítači ověřil, že skutečně v pořádku je. Podezření padlo na hidraw – tento modul představuje raw interface pro USB a Bluetooth Human Interface Devices (HIDs). Po delším dumání mě napadlo ověřit práva. Test:

sudo chmod 664 /dev/hidraw*
sudo chgrp plugdev /dev/hidraw*

najednou E-coder rozhýbal, vše začalo fungovat, jak má … až do prvního restartu. Hledal jsem tedy permanentní řešení a našel v podobě udev pravidla. Vyrobil jsem si jej tedy:

KERNEL=="hidraw*", SUBSYSTEM=="hidraw", MODE="0664", GROUP="plugdev"

uložil do souboru s názvem

99-hidraw-permissions.rules

a umístil do adresáře

/etc/udev/rules.d/

a bylo to. Stačí, když si uvedenou řádku zkopírujete a uložíte do souboru s uvedeným názvem a máte vyřešeno.

Popisované řešení mi funguje na Ubuntu 20.10, ale mělo by fungovat na jakékoli distribuci Linuxu. Je vhodné si ověřit, kde je adresář rules.d a jestli jste jako uživatel členem skupiny "plugdev". Obojí ale bývá většinou splněno. Nyní E-coder funguje, jak má.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zesilovač LZ1AQ pro smyčkovou anténu

Obvod soft startu pro napájecí zdroje

Vf zesilovač s vysokou intermodulační odolností